Madeira 25 mei

Vrij zonnige start.

Waterval in Ponta da Sol op de ER101. Het was eventjes zoeken. Kom je van Calheta dan rijd je op de VE3 op de rotonde naar rechts naar Madalena del Mar, richting kust. Op het einde sla je links af en rijd je verder in een oude tunnel. Dit is de ER101. Als je verder rijd kom je automatisch bij de waterval die op de weg valt. Je kan er gewoon onder rijden. Een gratis carwash. Leuk!

Terug naar de VE3 – VE4 om de weg te vervolgen naar Sao Vicente. Verlaat de VE4 om langs de bergpas naar Encumeada te rijden. Je hebt er veel mooie uitzichten ipv de tunnels op de VE4.

maar helaas is het al rap weer bewolkt en hoe hoger we rijden hoe minder we zien. Dit is wel heel spijtig. Het begint ook al weer te regenen. Boven is het nog maar 13 graden. We rijden niet meer tot Boca da Encumeada. Het zicht is toch 0 meter.
In Sao Vicente willen we de vulkanische grotten bezoeken. Het is eventjes zoeken want onze gps slaat af en toe tilt. En de wegwijzers in Madeira stellen ook niet veel voor. Uiteindelijk zijn we er geraakt maar blijken ze dit jaar gesloten voor onderhoud. Volgend jaar zijn we terug welkom. T zal dan wel zonder ons zijn. Sao Vicente zelf stelt niets voor. We rijden dan in de regen naar het volgende uitkijkpunt: Miradouro do Veu da Noiva. Aan de ene kant zie je de mooie waterval die in zee valt. Aan de andere kant heb je een mooi uitzicht op Seixal en de zwarte stranden. Vanuit Seixal kan je afdalen tot op het strand. Halverwege heb je echter ook al een mooi uitkijkpunt. Het zwarte strand en de groene bergen met hier en daar bloemen. Mooi. In de verte zie je ook de Ilheus da Ribeira da Janela.

we nemen nu de VE4 terug naar Ribeira Brava. Ook aan de kust is het nu zwaar bewolkt.  We stoppen hier maar veel is er niet te beleven. Enkel het gemeentehuis met de mooie tuin spreekt wel aan.

Rond half 4 terug in het hotel. De zon is er niet maar het is wel nog aangenaam warm. Aan het zwembad is het rustig.